czwartek, 24 kwietnia 2014

Tort :)

Poświąteczna dieta? Niestety nie w moim przypadku. Z racji jutrzejszych urodzin i grasującego w domu łakomczucha, zmuszona byłam zrobić tort :)



Składniki:
- biszkopt
- alkohol/herbata/co kto lubi do nasączenia ciasta
- masa krówkowa
- śmietanka 30% (2op po 300-330ml)
- cukier puder
- zapach waniliowy
- posypka/polewa – opcjonalnie
- jogurt o smaku kiwi


Biszkopt zazwyczaj piekę, jednak nie miałam zbyt dużo czasu i użyłam gotowych spodów (Lidl, ok 6zł).
Spody należy nasączyć, pamiętając przy tym by ciasto nie było zbyt mokre, ponieważ zrobi się z niego papka. 



Śmietanę ubijamy mikserem, dodajemy cukier puder. Tym razem masę podzieliłam na dwie części – do jednej dodałam aromat waniliowy, do drugiej (aby złamać słodycz krówki i cukru) jogurt o smaku kiwi. 

Krem z jogurtem

Krem z wanilią 












Tort układam warstwami: biszkopt – masa krówkowa – śmietanka z jogurtem – biszkopt – masa krówkowa – śmietanka z wanilią – biszkopt masa krówkowa – obie śmietanki (dosłownie 2-3łyżki do przykrycia wierzchu). Całość posypuję.





Cukiernikiem niestety nie jestem, jednak domownikom ciacho smakuje :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz