piątek, 6 lutego 2015

Rafex - Czubryce: zielona i czerwona, Przyprawa do kurczaka

Czas na kolejny wpis o produktach Rafex, o których wspominałam – tutaj – i – tutaj –
Tym razem w roli głównej czubryca zielona i czerwona oraz przyprawa do kurczaka


 O produktach (rafex.eu, tu, tu i tu):

CZUBRYCA CZERWONA- ORYGINALNA BUŁGARSKA RECEPTURA 70 G

2,02 zł
Doskonała mieszanka do każdego pieczonego mięsa , kurczaka , schabowego, karkówka, kurczak, żeberka Sklad : skrobia kukurydziana, cząber, kozieradka, czosnek, chili, papryka słodka, papryka ostra sól.

CZUBRYCA ZIELONA 40 G

2,02 zł
Stosujemy do sałatek, jajek, twarogu, fasolki, rosołu, ryb, śledzi, kanapek ,masła ziołowego,do pierogów. Skład: cząber, koperek, pietruszka, lubczyk, czosnek, kozieradka, sól, cukier.

PRZYPRAWA DO KURCZAKA PO POLSKU 70

2,00 zł
Skład w różnych proporcjach: sól, papryka słodka, cukier, proszek pomidorowy, pieprz cayenne, pieprz czarny, chili, czosnek suszony, kwasek cytrynowy.

Moja opinia:

Jeśli chodzi o czubryce, to przyznam szczerze, że nigdy wcześniej nie stosowałam tego rodzaju przypraw. Obawiam się jednak, że był to błąd, bo produkty mają naprawdę świetny smak! Połączenia ziół zarówno w zielonej, jak i czerwonej mieszance są idealne! Składniki są bardzo dobrze skomponowane i w sposób harmonijny ze sobą współgrają.

Czubryca zielona:

Plusy:
- intensywny aromat, z wyraźnie wyczuwalnym lubczykiem i czosnkiem
- łagodny smak
- odpowiedni kolor
- nie zbryla się
- możliwość oceny wyglądu jeszcze przed otwarciem
Minusy:
- folia łatwo się rozrywa
- małe opakowanie (40g)
Przyprawa jest naprawdę bardzo smaczna, użyłam jej m.in. do szaszłyków, kanapek, pieczonego schabu i łososia. Jedyny większy mankament to fakt, że w opakowaniu jest jej dość mało – choć dla niektórych może to być zaletą, bo przy szybszym zużyciu mniejszej porcji produkt nie wywietrzeje.
(ocena 9/10)
Czubryca czerwona:

Plusy:
- bardzo ładny kolor
- intensywny zapach
- wyrazisty, ostrzejszy smak
- możliwość oceny wyglądu produktu przed otwarciem
Minusy:
- folia łatwo się rozrywa
- nieco się zbryla
Bardzo, bardzo, bardzo dobra! Smak mocno wyrazisty, z wyraźnie wyczuwalnym czosnkiem i chili. Przyprawa jest dość pikantna, idealnie sprawdziła się przy pieczonym schabie, szaszłykach i... kaszy gryczanej z zieloną fasolką :) Niestety, mimo odpowiedniego przechowywania, z dala od wilgoci, trochę się zbryla.
(ocena 8,5/10)
A na koniec... mój faworyt :) Przyprawa do kurczaka
Mięso jem rzadko, a jeśli już jednak po nie sięgam, to zazwyczaj jest to drób. Aby jednak kurczak czy indyk nie smakowały tak specyficznie drobiowo, staram się jakoś urozmaicić ich smak. W tym przypadku przyprawy (w duuużej ilości) zużyłam w tempie błyskawicznym, przez co przyprawa do kurczaka jest chyba najbardziej pożądanym dodatkiem w mojej kuchni. 
Plusy:
- intensywny aromat
- wyrazisty, mocny smak
- bardzo ładny kolor
- nie zbryla się
- możliwość oceny wyglądu produktu przed otwarciem
Minusy:
- folia łatwo się rozrywa

Produkt, który otrzymałam do przetestowania, jest skomponowany w zupełnie innych proporcjach niż znane mi do tej pory. W mieszance przeważa smak i zapach papryki i czosnku, przy czym papryka jest naprawdę mocno wyczuwalna. Przyprawa jest dość pikantna, dzięki czemu potrawy nią „ulepszone” nie są mdłe. Podobnie jak czubryce, produktu użyłam m.in. do szaszłyków. Niestety, ze względu na apetyt domowników, nie dane mi było zrobienie zdjęcia... ;)
(ocena 10/10)


 


1 komentarz: