czwartek, 25 września 2014

Chleb bez mąki

Widziałam już wiele przepisów na ten chlebek, a jako że uwielbiam wszelkie ziarna, płatki itd i jasnego pieczywa nie jadam, także postanowiłam go upiec.

Składniki, których użyłam:
- 1 szkl ziaren słonecznika
- 3/4 szkl płatków migdałowych
- 1/4 szkl orzechów laskowych
- 1,5 szkl płatków owsianych
- 3/4 szkl siemienia lnianego - ziarenek

- 10 płaskich łyżek siemienia lnianego - zmielonego
- szczypta soli
- 3 łyżki oleju, 2 łyżki oliwy z oliwek
- 3 łyżki miodu
- 1,5 szkl ciepłej wody

Suche składniki mieszamy w dużej misce, w osobnym naczyniu łączymy składniki płynne, następnie wszystko razem mieszamy, aby uzyskać jednolitą masę. Odstawiamy na 1-2h (u mnie była to cała noc), po czym przekładamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w temp. 180st. przez 20min, po czym ostrożnie wyjmujemy chlebek na kratkę z piekarnika i pieczemy ok 30min - gotowy chleb, po postukaniu, wydaje pusty dźwięk. Wyjmujemy z piekarnika i odstawiamy do całkowitego ostygnięcia. Należy go kroić, gdy będzie całkiem zimny - w przeciwnym wypadku się kruszy i rozpada.

Szczerze mówiąc, jak na pierwszy raz, jestem całkiem zadowolona. Chlebek jest mocno sycący, osobiście poległam na drugiej kromce. Następnym razem dodam żurawinę i pestki z dyni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz